Strona
główna
Oferta Nowości Nasz garaż Sklep Zamówienia
specjalne
Akcesoria Serwis Regulacje
prawne
Wynajem samochodów Kontakt Linki    















» Nowości 2007/2008

 

 

Dodge Dakota 2008: mocniejszy, praktyczniejszy, oszczędniejszy

 

 

 

 

Kilka dni temu amerykańska spółka Chrysler zaprezentowała nowy pickup. Chodzi o odmłodzoną wersję znanego modelu Dodge Dakota. Nowość odznacza się przede wszystkim nowym mocniejszym i oszczędniejszym silnikiem. Chrysler skoncentrował się także na zmianach stylistycznych, żeby uatrakcyjnić „trucka” młodszej klienteli. Firma podała, że nowy model ma przyciągnąć nabywców w wieku od 25 do 35 lat.

 

 

 

 

 

W odróżnieniu od poprzednika nowy Dodge Dakota otrzymał zmienioną maskę silnika, nowy grill, tylny spojler i przestylizowane zderzaki i lampy. Przód zmodyfikowano tak, by polepszyć właściwości aerodynamiczne auta. Przednie lampy otrzymały modny prostokątny kształt.

 

 

 

 

We wnętrzu zamontowano nową deskę rozdzielczą i konsolę centralną, pojawiły się nowe schowki. Dodge Dakota dostępny będzie w wersji Extended Cab (krótsza wersja) i Crew Cab. Wersja Extended Cab oferuje możliwość podróżowania aż pięciu pasażerom oraz unikalną w tej klasie możliwość otwierania tylnych drzwi pod kątem aż 170 stopni. Wersja Crew Cab oferuje jedną z największych skrzyni ładunkowych w klasie i miejsce dla sześciu podróżnych. Tylną część kabiny można dzięki możliwości złożenia kanapy pod sufitem wykorzystać do przewożenia długich przedmiotów. We wnętrzu dodano drugi schowek w desce rozdzielczej, na konsoli centralnej zamontowano nowy uchwyt na napoje oraz uchwyt na urządzenia elektroniczne, np. odtwarzacz MP3 (z możliwością podłączenia do zestawu audio) czy komórkę. Fotele obito antystatycznym materiałem, który jest odporny na zabrudzenia i zapachy.

 

 

 

 

 

Skrzynia ładunkowa wersji Extended Cab ma 198 cm, co lokuje Dodge Dakota w czołówce swojej klasy. Klapę skrzyni ładunkowej można ustawić w pozycji półotwartej i zapewnić oparcie dla dłuższych przedmiotów. Dakota może ciągnąć przyczepę o masie 3198 kg, co również lokuje ten model na szczycie oferty średniej wielkości pickupów.

 

 

Pod maską Dodge’a Dakota mogą się pojawić dwa silniki. Standardową jednostką jest 6-cylindrówka w układzie V o pojemności 3,7 l, oferująca moc maksymalną 154 kW (210 KM) i moment obrotowy 318 Nm. Alternatywnie dostępny będzie zmodyfikowany silnik 4,7 l V8, który w odróżnieniu od poprzednika oferuje większą moc i moment obrotowy przy niższym zużyciu paliwa. Dzięki przeprowadzonym zmianom uzyskano 213 kW (290 KM) i maksymalny moment obrotowy 433 Nm. Silnik może spalać także bioetanol.

 

Nowością w modelu Dodge Dakota jest zdalnie sterowany rozrusznik dla obu silników. Mniejszy silnik połączono w standardzie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, alternatywnie dostępny będzie 4-biegowy automat. Większa jednostka otrzyma 5-biegową automatyczną skrzynię biegów. Za dopłatą samochód można wyposażyć w dołączany lub stały napęd na cztery koła.

 

 

 

 

 

 

 Ford F-150 2007: lider rynku

Modyfikacjom na nowy rok produkcyjny poddano lidera segmentu full-size pickup – model Ford F-150. Samochód, który zadebiutował w roku 2004, przyjeżdża z kilkoma zmianami. Model 2007 oferuje lepsze fotele, nowe kolory lakieru oraz szerszą gamę wyposażenia.

 

 

 

 

 

 

W standardzie kupujący otrzymuje teraz system kontroli ciśnienia w oponach, a w wyższych wersjach wyposażenia również złącze audio AUX oraz system zabezpieczenia ładunku we wnętrzu auta, w wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się nawigacja DVD z wyświetlaczem w desce rozdzielczej.   

 

 

 

 

 

Nowością jest pakiet sportowy FX2 dla środkowej wersji wyposażenia XLT 4x2. Ważną zmianą jest podwyższenie mocy w silniku 4,6 Triton V8 OHC z 231 do 247 KM. Topowy 8-cylindrowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu Triton 5,4 l (300 KM) może teraz tankować mieszankę alkoholu etylowe E85. Ważnym argumentem w okresie zmniejszającego się popytu na duże pickupy może być możliwość doczepienia przyczepy o masie do 4763 kg. Ten wynik stawia Forda na równi z konkurencją, czyli Chevroleta Silverado i GMC Sierra. Najlepsza w klasie jest również ładowność, która w niektórych wersjach wynosi 1384 kg.

 

 

Ford F-150 oferowany jest z trzema rozmiarami przestrzeni ładunkowej i z trzema rozmiarami kabiny – Regular Cab, SuperCab i SuperCrew. Podstawowy 6-cylindrowy silnik 4,2 l OHV (202 KM) połączono z 5-stopniową przekładnią ręczną, wyżej wymienione 8-cylindrowce wykorzystują 4-stopniowy automat z funkcją Over Drive.

 

Do wyboru jest wersja z napędem na tylne lub wszystkie koła. Wyposażenie zaczyna się od podstawowej, dostawczej wersji XL, następuje bardziej komfortowa wersja STX, uniwersalna XLT, wersja sportowa FX4, najwyższą, luksusową wersję nazwano Lariat, całość dopełnia stylowa wersja Harley-Davidson. XLT można wyposażyć w pakiet stylizacyjny FX2, komfort w wersji Lariat poprawić można pakietem luksusowym King Ranch, który obejmuje m. in. skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele czy elektrycznie regulowane pedały.

« Powrót